Lyra-Print Kft.
Általános Szerződési Feltételek
Köszönjük, hogy termékeinket és
szolgáltatásainkat használja!
A szolgáltatásokat a Lyra-Print Kft.
biztosítja.
A szolgáltatások használatával Ön elfogadja a jelen szerződési feltételeket. Kérjük, figyelmesen olvassa el őket.
| Cég Információ | Általános Rendelkezések | Árajánlat | Megrendelés | Anyagleadás | Nyomda Grafika | Megvásárolható termékek | Feldolgozás és Teljesítés | Fizetés | Szállítás | Nyomda kötelezettsége | Szerzői Jog | Elállás Joga | Reklamáció | Regisztráció | Adatvédelem | Felelősség Korlátozása | Egyéb |
Cég Információ
Teljes név:
Lyra-Print Nyomdaipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Lyra-Print Kft.
Székhely: 1162 Budapest, Wesselényi utca 99.
Ország:
Magyarország
Település: Budapest
Telefon: 36 1 405 24 57
e-mail: info₪lyraprint.hu
Adószám: 12465798-2-42
EU Adószám: HU12465798
Cégjegyzékszám:
01-09-687620
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Alapítás dátuma: 2000. 03. 31.
1. Általános rendelkezések
1. Jelen szerződési feltételek a Lyra-Print Kft. a továbbiakban
Nyomda, és Ügyfelei, továbbiakban Megrendelő között létrejövő
vállalkozási szerződések általános feltételeit tartalmazza,
valamint a Jelen Ászf hatálya a https://www.lyraprint.hu weboldalon
történő jogviszonyokra is ki terjed.
2. A Megrendelő, és a Nyomda bizonyos esetekben rendelkezhetnek az
általános szerződési feltételektől eltérően, külön
Vállalkozói szerződést köthetnek, de ennek hiányában a jelen
ÁSZF mindkét fél részére előírt, egyéb az ott nem
szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályokat kell
alkalmazni.
3. A Nyomda az általános szerződési feltételeket, és azok
módosításait közzéteszi a Nyomda honlapján. Jelen Ászf
folyamatosan elérhető a https://www.lyraprint.hu/aszf/ oldalon. A
Lyra-Print Kft. székhelyén nyomtatott formában megtekinthető.
4. A jelen Szabályzat 2019. január 1-től hatályos és
visszavonásig hatályban marad. A Nyomda jogosult egyoldalúan
módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Nyomda azok
hatályba lépése előtt 3 (három) nappal a lyraprint.hu
weboldalon közzéteszi.
5. Megrendelő (Felhasználó), amennyiben belép a Nyomda által
üzemeltetett lyraprint.hu weboldalra, a lyraprint.hu
megtekintésével, a regisztrációval, illetve rendeléssel (az itt
felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti
szerződés jön létre a Nyomda és a lyraprint.hu használója
között és elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak
használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan
érvényes. Amennyiben a Megrendelő az ÁSZF bármely rendelkezését
nem fogadja el, úgy az oldalt nem használhatja, nem jogosult a
lyraprint.hu tartalmának megtekintésére.
6. Nyomda fenntart magának minden jogot a lyraprint.hu eredeti
tartalma, és az abban található információk, illetve oldalainak
bármely alkotóeleme (személyes adat, szöveg, kép, grafika, rajz
stb...) bármely részének bármilyen módszerrel, technikával
történő változtatásának vagy másolásával és terjesztésével
kapcsolatosan, illetve szerzői jogai térbeli és időbeli
korlátozás nélkül a lyraprint.hu üzemeltetőjét illetik meg,
valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
7. Tilos a lyraprint.hu megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének (sem az egész, sem pedig részei együtt és
külön-külön is) letöltése, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése, valamint nem publikálhatók, nem
terjeszthetők és nem helyezhetők el sem nyilvános, sem zárt
adatbázisban. A Nyomda előzetes írásbeli engedélye nélkül.
8. A Nyomda szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e
szerződés megszegése esetén azonnal jogi eljárást kezdeményez
a jogsértővel szemben. A lyraprint.hu használatával a felhasználó
elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása vagy az itt
meghatározott céltól eltérő felhasználása akkor is
jogsértésnek minősül (jelen ÁSZF megszegésének), ha az esetleg
nem állna szerzői jogi oltalom alatt. Minden ilyen jogsértés
esetén a felhasználó elfogadja, hogy a Nyomda kárának külön
bizonyítása nélkül is legalább 50.000 forint kötbért köteles
fizetni a Nyomdának.
9. A Nyomda fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a lyraprint.hu használatával (ideértve a rendelést is) jogsértést követ el, illetve arra kísérletet tesz. A Nyomda nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy Megrendelő rovására elkövetett jogsértés miatt.
10. Bármilyen, az oldal használatával vagy az oldallal kapcsolatos jogsértés, vagy az Nyomdát ért érdeksérelem esetén a lyraprint.hu üzemeltetője jogosult a Megrendelő regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait, valamint regisztrációját törölni. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A fenti lépésekről a Nyomda nem köteles értesíteni a Megrendelőt.
11. A lyraprint.hu tartalmi és formai alkotórészei írásbeli engedély esetén sem változtathatók meg, és nem használhatók fel a lyraprint.hu céljától eltérően.
2. Árajánlat
1. A Nyomda a Megrendelő által megadott specifikáció alapján elkészíti
az árajánlatot, melynek 3 hét az érvényessége. Az ajánlat kizárólag
írásos formában készül el, az elektronikusan továbbított aláírás nélkül
is érvényes. Az ajánlatban feltüntetett árak nettó árak, és a termékdíj
összegét nem tartalmazzák.
2. Az adó mértékét a mindenkori érvényes
áfa-törvény határozza meg. A termékdíj mértéke és tényleges súlya a számlán kerül feltüntetésre.
3. A Nyomda a mindenkori környezetvédelmi termékdíjra vonatkozó rendelet alapján számol termékdíjat, 2023-ban: reklámhordozó papír: 94 Ft/kg +ÁFA, irodai papír: 128 Ft/kg +ÁFA , papír és karton csomagolás (nem minden típusa): 173 Ft/kg +ÁFA , műanyag esetén: 219 Ft/kg + Áfa.
3. Megrendelés
1. Megrendelést csak írásban fogad el a Nyomda. A
megrendelésben hivatkozni kell az árajánlat számára vagy a
Nyomda árlistájára, enélkül a megrendelést a Nyomda nem
igazolja vissza.
2. A Megrendelő az ajánlat elfogadása után megrendelést küld a
Nyomda részére, ami lehet írásbeli, e-mail, levél, vagy a
lyraprint.hu-n leadott rendelés és ezzel elfogadja az ÁSZF-ben
foglaltakat is. A megrendelés tartalmazza a pontos nyomdai
specifikációt (példányszám, méret, terjedelem, szín, papír
minőség, nyomás, kötészet), az egységárat, fizetési
feltételeket, a szállítási határidőt, a szállítás módját,
az anyagleadás feltételeit. A Megrendelő köteles megadni a
számlázási nevet, címet, adószámot, kapcsolattartó nevét,
elérhetőségét.
3. A Nyomda visszaigazolást küld a megrendelésről. Megrendelő
részéről bármilyen változtatást csak írásban fogad el a
Nyomda. Amennyiben eltérés van az ajánlat, és a megrendelés
között, írásban rögzítik, és módosítja a Megrendelő ennek
megfelelően.
4. Amennyiben az ajánlatban, árlistában, megrendelésben vagy a
megrendelés visszaigazolásban foglaltak a jelen általános
szerződési feltételektől eltérnek, az ajánlatban, árlistában,
megrendelésben, illetve megrendelés visszaigazolásban foglaltak az
irányadók; az ajánlatban, árlistában, megrendelésben, valamint
a megrendelés visszaigazolásban nem szabályozott kérdésekben a
jelen általános szerződési feltételek alkalmazandóak.
5. A szerződés létrejöttét követően a Megrendelő az általa
igényelt változtatásokat köteles a Nyomdával írásban közölni
és azokat a Nyomda csak akkor köteles végrehajtani, ha a jelzett
változtatásokat írásban elfogadta. A Megrendelőnek a
szerződéstől eltérő egyéb utasításait a Nyomda csak akkor
teljesíti, ha ezeket a Nyomda írásban visszaigazolta.
6. Az adott megrendelés teljesítésére vonatkozó szerződés azon a napon jön létre, amelyen Nyomda a megrendelést visszaigazolja.
7. A szortírozási igényt kérjük megrendeléskor jelezzék.
4. Anyagleadás
1. Megrendelő a megrendelt nyomdai munkák elvégzéséhez szükséges
anyagot feldolgozásra alkalmas állapotban, egyértelmű
utasításokkal ellátva, legkésőbb a kikötött anyagleadási
határnapon 14:00 óráig köteles imprimatúraként, compozit pdf
file formátumban leadni a Nyomdának.
2. A Megrendelő által leadott anyag nyomdakész CMYK Composite PDF,
vagy Composite PostScript lehet. A képek CMYK, 300 DPI minőségű,
JPG tömörítés nélküli legyen. Az állományban az összes font
legyen beágyazott, vagy legörbítve A színes kiadványban lévő
fekete szöveg, vektoros objektumok és grafikák 1 szín feketeként
szerepeljenek.
3. Direkt színek esetén a Megrendelő köteles a Nyomdát
tájékoztatni a Pantone színről, illetve azok legyenek direkt
színben megadva. UV lakk, stancforma esetén ezeket a rétegeket
direkt színként, külön színkivonaton kell megadni.
4. Az oldalakat vágójellel, kötészeti feldolgozáshoz szükséges
jelekkel kell megadni. Több oldalas kiadványoknál a borító I-IV,
II-III. oldalpárban, a gerincvastagságot figyelembe véve, egy
file-ben legyen megadva. A belívek oldalanként, az üres oldal is a
megfelelő helyen szerepeljen. Ezt is egy file-ben kell megadni. A
Nyomda a megrendelt méretben, kifutó esetén 5-5 mm ráhagyással
kéri az állomány leadását.
5. Ha a kivitelezés megköveteli (pl. szitanyomás, tampon), ettől
eltérő formátumot is kérhet a Nyomda, amit köteles minden
esetben írásban jelezni a Megrendelő felé.
6. A grafikai anyag leadásakor a Nyomda csak formai ellenőrzést
végez, a tartalmi hibákért nem felel. Proofot a Megrendelő ad át
a Nyomdának. Amennyiben a Megrendelő minta nyomatot, vagy proof-ot
nem adott át, a színeltérésért a Nyomda nem vállal
felelősséget, az elkészült nyomás minőségét elfogadottnak
tekinti. Amennyiben próbanyomat, proof igénye nélkül készül el
a termék, úgy a Nyomda a nyomtatott termék nyomtatási minőségére
reklamációt nem fogad el. A digitális proof költsége: A/4
méretnél 3000 Ft + Áfa, A/3 esetén 6000 Ft + Áfa.
7. Kapott grafikai anyag esetében a Nyomda változtatás nélkül
nyomtatja ki a kapott anyagot (pl. helyesírási hibák ellenőrzése
nélkül). Amennyiben a Megrendelő írásban kéri az átadott anyag
ellenőrzését a Nyomda azt külön ellenérték fejében, egyedi
megállapodás alapján teljesíti.
8. Amennyiben nem nyomdakész anyagot kapunk, úgy design vagy
szerkesztési költséget számolunk fel abban az esetben ha a
Megrendelő gyártandó termékén szükséges grafikai tervezés
és/vagy szerkesztést végezni.
9. Nyomda a megrendeléstől, illetve a megrendelés
visszaigazolástól eltérő munkák felmerülése esetén az
esetleges többletköltségekről vagy pótmunkákról a Megrendelőt
köteles 48 órán belül írásban értesíteni. Amennyiben a felek
a többletköltségekben vagy pótmunkákban nem tudnak megállapodni, a
Megrendelő a szerződéstől elállhat, ebben az esetben azonban
köteles megtéríteni a Nyomdának a teljesítéssel összefüggésben
felmerült költségeit. A többletköltségekkel járó kivitelezést
a Nyomda kizárólag a Megrendelő írásbeli hozzájárulásával
kezdi meg.
10. A Megrendelő hiányos, hibás (pl. sérült PDF-állomány), vagy
késedelmes anyagszolgáltatása esetén a teljesítési határidő a
késedelemnek megfelelő mértékben meghosszabbodik, és a
Megrendelő késedelme a Nyomda egyidejű késedelmét kizárja. 48
órát meghaladó anyagleadási késedelem esetén Nyomda -
választása szerint - jogosulttá válik a szerződéstől való
elállásra. Ebben az esetben a Megrendelő köteles a Nyomdának a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeit
megtéríteni.
11. A Nyomda tájékoztatja a Megrendelőt, hogy más írásbeli megállapodás hiányában, az átadott elektronikus állományt, a Lyra-Print Kft. Nyomdában megrendelt és legyártott termékeket és azok grafikáit marketing célokra (web, közösségi oldalak, hírlevél, egyebek...) felhasználhatjuk, ahhoz a megrendelőtől külön engedélyre nincs szükség. A Megrendelő a tájékoztatást a megrendeléssel tudomásul veszi.
5. Nyomda által készített grafika
1. A Nyomda által készített grafika bármilyen felhasználásához
a Nyomda írásbeli hozzájárulása szükséges. Amennyiben a Nyomda
által készített grafika teljesíti az önálló, eredeti mű
feltételeit, szerzői jogi védelemben is részesül.
2. A technikai költség sok esetben tartalmazza a látványterv
készítését is, küldött grafikák alapján. Ennek módosítására
háromszor van lehetőség, ezután a módosításból eredő
többletköltséget külön megállapodás alapján számlázza a
Nyomda!
3. Grafikai megrendelések esetében, a megrendeléssel egy időben a
Megrendelő köteles minden anyagot egyben átadni, (vektoros logót,
szöveget, képet ...) amennyiben az a munkához szükséges. A
kialkudott ár tartalmazza a grafika háromszori módosítását is,
e fölött külön grafikai megállapodás szükséges.
4. Minden esetben a Megrendelő vállal felelősséget a küldött
vagy jóváhagyott szövegek és képek eredetiségéért.
5. Amennyiben a Nyomda megrendelésre grafikát készít, kizárólag
a Megrendelő írásbeli jóváhagyását követően gyártja le a
grafikával ellátott termékeket. A teljesítési határidő a
Megrendelő jelen pont szerinti írásbeli jóváhagyásának
közlésétől számítódik.
6. A Grafikai tervezés/szerkesztés díja: 6000 Ft.+ÁFA/óra. Kivételes esetekben és/vagy Szerződéses partnerek számára megegyezés alapján egyedi összeg.
6. Megvásárolható Termékek, Szolgáltatások Köre
1. A megjelenített termékek kizárólag online és személyesen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
2. A LyraShopban Nyomda részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a lyrashopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Nyomda teljes körűen tájékoztatja Megrendelőket az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4. A lyraprint.hu üzemeltetője a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. A változás a lyraprint.hu-n történt megjelentés időpontjától hatályos. Bármely Megrendelő, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások a már létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
7. A Megrendelések Feldolgozása és
Teljesítés
1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik,
ami munkanapokon 9:00 és 17:00 óra között zajlik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség
a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után
történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. A 16 óra
után leadott anyagokat a Nyomda következő munkanapi anyagleadásnak
tekinti. A hozott anyag tartalmáért (elírás, helyesírási hiba,
grafikai hiba) és minőségéért Nyomda nem vállal felelősséget.
Az ilyen típusú hibák nem minősülnek nyomdahibának.
2. Amennyiben a hozott anyag nyomdakésszé alakítását Nyomda
végezte, látványtervet küld Megrendelő részére, mely
elfogadása esetén a Nyomda legyártja az anyagot. Az elfogadott
látványtervből gyártott termékek után tartalmi reklamációt a
Nyomda nem fogad el.
3. Nyomda nem vállal felelősséget az esetleges alapanyagok,
leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt
történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Nyomda
fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések
visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben
történő teljesítés kizárólag Megrendelővel történő
egyeztetést követően kerülhet sor!
4. A Nyomda a megrendelt mennyiségtől +/- 2%-kal térhet el. A
Megrendelő köteles átvizsgálni az egységcsomagokat, azon
feltüntetett mennyiségeket. A mennyiségi kifogást ekkor kell
jelezni. A termék átvételét a Megrendelő a szállítólevél
aláírásával igazolja.
5. Késedelmes, vagy hibás teljesítés esetén a Nyomda kizárólag a Megrendelő vagyonában okozott értékcsökkenésért felel, nem köteles a Megrendelő elmaradt hasznát megtéríteni.
8. Fizetés
1. A Nyomda számlát állít ki a Megrendelőnek, a megrendelésben
szereplő feltételek alapján (készpénz, átutalás). A
megrendeléstől eltérő számlát a Nyomda csak abban az esetben
állíthat ki, ha a kivitelezés módjában változás történt, és
ezt a Megrendelővel írásban rögzítették.
2. 500.000 Ft + Áfa felett a Nyomda 50%-os előleg számlát
állít ki, amit legkésőbb az áru átvételéig teljesítenie kell
a Megrendelőnek. A végszámla átvételkor kerül átadásra.
3. 1.000.000 Ft + Áfa feletti megrendelésnél megrendeléskor a
teljes árat kiszámlázza a Nyomda, amit legkésőbb az áru
átvételéig teljesítenie kell a Megrendelőnek.
4. Az árak az ajánlatban, ár listában szereplő mennyiségre,
pozíciókra és kivitelre vonatkoznak, és az árak 1 hétig, 400 Ft/EURO árfolyamig érvényesek.
5. Készpénzes fizetés: akkor válassza, ha a rendelés értékét
a csomag személyes átvételekor kívánja kiegyenlíteni.
6. Előre utalás: akkor válassza, ha a rendelés értékét annak
átvétele előtt utalással kívánja kiegyenlíteni.
7. Megrendelő köteles a megállapodott határidőre a számla
értékét átutalni. Késedelmes fizetés esetén a Nyomda a
mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresét jogosult felszámítani.
8. A termék tulajdonjoga a számla kiegyenlítését követően
száll a Megrendelőre.
9. A felek által megállapodott díjon felül a Nyomda jogosult
érvényesíteni a visszaigazolásában leírt anyagoktól és
technológiáktól a Megrendelő által kért eltérő kivitelre
vonatkozó, vagy egyéb Megrendelői módosítási igények
teljesítéséből származó - a fenti 4.9 pont szerint
megállapodott - többletköltségeket.
10. A Nyomda a határidőre elvégzett munkát köteles 5
munkanapig díjmentesen tárolni. A szerződésben meghatározott
teljesítési határidő lejártát követően a Megrendelő 5
munkanapon belül köteles átvenni a terméket. A fizetési
kötelezettség határidőben át nem vett teljesítések esetében
is terheli a megrendelőt.
11. A Nyomda jogosult érvényesíteni mindazon kárát, amely abból
eredt, hogy Megrendelő az együttműködési kötelezettségének
nem, vagy nem megfelelően tett eleget.
12. Amennyiben Nyomda megrendelés visszaigazolásában több
részteljesítési határidő szerepel, ezen időpontok mindegyike
önálló teljesítésnek minősül, a szolgáltatás osztható
szolgáltatásnak minősül, és részszámla kiállítható.
13. A Nyomda, mint termékdíj-fizetési kötelezett a vállalkozói
díj mellett a mindenkor hatályos Ktdt. tv. által előírt
termékdíj megállapítására és számlázására jogosult.
Megrendelő legkésőbb a megrendelés napjáig írásbeli
nyilatkozatot köteles tenni a megrendelt kiadvány Ktdt. tv. 2.§.26.
pontja alapján. Megrendelő a nyilatkozatot bélyegzővel köteles
ellátni, amely egyben a nyilatkozatot aláíró munkatárs
nyilatkozattételi jogosultságát igazolja, jelen nyilatkozattétel
a megrendelés visszaigazolásával egyenértékű. A bélyegzővel
ellátott Környezetvédelmi termékdíjra vonatkozó nyilatkozatot
Nyomda érvényes nyilatkozatnak tekinti. Az árajánlat nem
tartalmazza a környezetvédelmi termékdíjat, nyomdai termékek
esetén! A termékdíj, reklámhordozó: 94 Ft/kg + Áfa,
Csomagolóeszköz: 173 Ft/kg + Áfa, Irodai papír: 127 Ft/kg + Áfa,
amely összeg a végszámlában kerül feltüntetésre!
14. A Nyomda a vállalkozói díj és költségek biztosítására
zálogjog illeti meg a Megrendelő azon vagyontárgyain amelyek a
szerződés következtében kerültek a birtokába.
15. Amennyiben a Nyomda a Megrendelő részére marketing ötletet dolgozz ki és a Megrendelő a kidolgozott ötlet alapján a Nyomdát bízza meg az adott promóció lebonyolításával, a Nyomda az ötlet kidolgozásáért díjat nem számít fel, ellenkező esetben a Nyomda az ötlet kidolgozásért 75.000 Ft + Áfa díjat számít fel.
9. Szállítás
1. A Nyomda árajánlatában szereplő ár
nem tartalmazza a szállítási költséget. Külön megállapodás
alapján a készterméket a Nyomda leszállítja. A szállítási
költség nem tartalmazza a parkolási, és behajtási engedélyek
díját.
2. A Megrendelő köteles szabályszerű parkoló helyet és/vagy
rakodási helyet biztosítani az autó számára.
3. A Nyomda legfeljebb 500 kg súlyú termék szállítását
vállalja, ami max. 1 raklapnyi vagy 1,5 méter magas és 1*1 méter
alapterületű. Raklapos szállítás esetén a raklapos kiemeléséről
a Megrendelő gondoskodik.
4. A szállítás a rakodást nem tartalmazza, különös tekintettel
emeleti szállításokra. Munkavédelmi szempontból a gépkocsivezető
a gépjárművet nem hagyhatja el.
5. A behajtási engedélyt igénylő helyszíneken, az engedélyt a
Megrendelő biztosítja, minimum a szállítás előtti nap 14 óráig.
6. Raklapos szállítás esetén csere raklapot biztosít a
Megrendelő, ellenkező esetben a helyszínen maradt raklapot
kiszámlázza a Nyomda.
7. A Nyomda a szállítás teljesítése során jogosult
alvállalkozókat igénybe venni. Amennyiben az elkészült termék a
Szállító érdekkörében felmerült okból sérül meg, azért a
Nyomda felelősséget nem vállal. A Megrendelő igényét a
Szállítóval szemben közvetlenül érvényesítheti.
A házhoz szállítás díj:
Budapesten belül: 3000 Ft + ÁFA/csomag (max. 30 kg-ig)
Budapesten kívül: 5000 Ft + ÁFA/csomag (max. 30 kg-ig)
Budapesten kívül: egyedi ár (30 kg felett)
Külföldre: egyedi ár
A nettó 75 000 Ft feletti és 25 kg alatti megrendelés esetén a
szállítás Budapest területén belül ingyenes.
Kivételes esetekben és/vagy Szerződéses partnerek számára megegyezés alapján egyedi összeg.
10. Nyomda kötelezettsége
1. A Nyomda a megrendelt terméket az imprimatúra és
a jóváhagyott etalon szerinti minőségben köteles előállítani.
2. A Nyomda saját hatáskörén belül dönthet arról,
hogy digitálisan, ofszet technológiával vagy más nyomdai
eljárással kívánja a megrendelt anyagot nyomtatni vagy
legyártani.
3. A teljesítési határidő a hibátlan grafikai
anyag átadása, látványterv jóváhagyása után számítódik.
4. A Nyomda az alvállalkozója által szállított
hibás termékért szavatossági felelősségét kizárja.
5. Az átadott termék vagy elkészült munka nem
rendeltetésszerű használatából, nem megfelelő karbantartásából,
tisztításából eredő károkért a Nyomdát felelősség nem
terheli.
6. A megrendelt termékeket, amennyiben a Megrendelő nem szállítja el, 3 napon belül, a Nyomda ezt a termék elkészülési napjával kiszámlázhatja.
11. Titoktartás, szerzői jog
1. A szerződő felek az egymástól kapott információkat üzleti
titokként kezelik.
2. Megrendelő jogszavatosságot vállal, hogy rendelkezik a
megrendelt kiadvány szerzői, és kiadói jogával, jogosult a
kiadvány sokszorosíttatására. Erre vonatkozó jognyilatkozata
rendelkezésre áll.
3. A Nyomda kifejezetten kizárja kártérítési kötelezettségét,
ha a Megrendelő bárki más szerzői, kiadói jogát megsérti.
4. Az ISBN, ISSN számmal ellátott kiadványok esetén kötelespéldányok szolgáltatását írja elő a rendelet. Amennyiben 50 db feletti, nyilvános terjesztésre szánt műből a Nyomda köteles 6db-ot beszolgáltatni az Országos Széchenyi Könyvtárnak, melynek költsége a Megrendelőt terheli. Megrendelő írásos megrendelés alkalmával köteles nyilatkozni, hogy a megrendelt mennyiségből vagy azon felül gyártson le a Nyomda +6db köteles példányt. Amennyiben a Megrendelő nem nyilatkozik erről, úgy a Nyomda a megrendelt mennyiségből szolgáltatja be a köteles példányokat az OSZK részére. A köteles példányokat Nyomda szállítólevélen juttatja el OSZK részére, mely szállítási költség szintén a Megrendelőt terheli, melynek költségét a megrendelésben is feltüntet a Nyomda.
12. Elállás Joga
1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló,
17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében
Megrendelőt nem illeti meg az elállás joga, mivel a Nyomda a
nyomdai termékeket Megrendelő egyedi utasításai alapján vagy
kifejezett kérésére állítja elő személyre szabottan.
Kiszállítás esetén amennyiben Megrendelő elégedetlen a kapott
nyomdai termékkel, a csomag átvétele után, írásban jelezheti
azt a Nyomda felé az info₪lyraprint.hu címen. Nyomda köteles
Megrendelő reklamációjára érdemben reagálni.
2. A megrendelés visszaigazolás megküldése előtt a Nyomda minden esetben az alvállalkozóktól az alapanyagokat megrendeli, gépeket lefoglalja.. Így a megrendelés visszaigazolás után megrendelés lemondása esetén a Megrendelő köteles a Nyomdának megtéríteni az addig felmerült költségeit.
13. Reklamáció
1. Nyomdánk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő
minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett
teljesítsen. Amennyiben Megrendelőnek mégis valamilyen
reklamációja van a szerződéssel vagy annak teljesítésével
kapcsolatban, úgy reklamációját a következő elérhetőségeken
jelezheti:
E-mailen: info₪lyraprint.hu
Postán: 1162 Budapest, Wesselényi utca 99.
2. A Megrendelő esetleges minőségi kifogását köteles az
átadás-átvételtől számított 48 órán belül írásban közölni
a Nyomdával. A Megrendelő a kifogás kivizsgálása érdekében
köteles az átvett termékeket a Nyomda rendelkezésére bocsátani
és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot
megadni. Amennyiben a Megrendelő minőségi kifogása alapos, a
Nyomda a hibás termékek megvizsgálásától számított 30 napon
belül köteles nyilatkozni. Ha a Megrendelő árleszállítást kér,
az árleszállítási igénynek arányosnak kell lennie.
3. Ha a kifogássolt termékeket a Nyomda nem tudja megvizsgálni, a
Nyomda reklamációt nem fogad el.
4. Minőségbeli, méretbeli, színbeli reklamációt a Nyomda nem
fogad el reklámajándékok, nyomdai munkák esetében. Proof és
pantone szín hiányában a Nyomda színbeli reklamációt nem fogad
el nyomdai anyagoknál.
5. Amennyiben a Megrendelő szeretné a terméket megrendelés előtt
megtekinteni, mintadarabot kérhet. A Nyomda a mintát minden esetben
logózás nélkül vagy régi megrendelésből maradt termékkel
tudja biztosítani. Amennyiben a Nyomda raktárában nincs
mintadarab, ezt külön berendeli beszállítótól, ennek a
költségét a Megrendelő fizeti.
6. A Megrendelő által küldött vagy jóváhagyott grafikai anyag
esetében, semmilyen tartalmi, méretbeli reklamációt nem fogad el
a Nyomda. Proof vagy panton szín hiánya esetén színbeli
reklamációval sem élhet a Megrendelő.
7. Amennyiben más beszerzésből érkezik hozzánk logózandó
termék, sem a termékért, sem a nyomatért nem tudunk felelősséget
vállalni. Ismeretlen, számunkra bevizsgálatlan, hozott termék
minden esetben a Megrendelő felelőssége.
8. Az írásbeli reklamáció Nyomdánk 30 napon belül írásban megválaszolja. A reklamációt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
14. Regisztráció
1. Megrendelő jogosult a Weboldalon a "Regisztráció" menüpont
alatt regisztrálni, annak érdekében, hogy későbbiekben
gyorsabban tudjon megrendelést leadni, valamint hírlevelet
igényelhessen.
2. Megrendelő a regisztrációhoz a következő adatokat köteles
megadni: e-mail cím; név; telefonszám; számlázási cím;
szállítási cím és jelszó. A sikeres regisztrációról a
Megrendelő e-mailben, és a Weboldalon tájékozódhat.
3. Megrendelő a regisztráció során megadott adatait bármikor
jogosult módosítani. Az adatok - belépést követően - az
"Adatok módosítása" menüpont alatt módosíthatók.
4. Megrendelő regisztrációjának törlését bármikor kérheti
e-mailben a Nyomdától.
5. Megrendelő felelős a regisztrációs adatainak titokban
tartásáért. Megrendelő felelős a megadott adatainak
frissítéséért, valamint köteles Nyomdának bejelenteni, ha
tudomására jutott, hogy az adataihoz harmadik személy
jogosulatlanul hozzáfért vagy azokkal visszaélt.
6. Amennyiben Megrendelő elfelejtette a regisztráció során megadott jelszavát, akkor a Weboldalon új jelszót igényelhet, amelyet Nyomda a regisztráció során megadott e-mail címére küld meg. Amennyiben Megrendelő korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
15. Adatvédelem
1. A lyraprint.hu nyomdai
webáruház használata során a Lyra-Print Kft. rendelkezésére
bocsátott személyes adatokat a mindenkor hatályos jogszabályoknak
megfelelően kezeli, különös tekintettel az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény rendelkezéseire. Ez alól kivételt
jelentenek az alvállalkozónak szükségesen megadott adatok, melyek
nélkül a rendelés teljesítése nem kivitelezhető, például a
futárszolgálatnak átadott kiszállításhoz szükséges
információk.
2. A lyraprint.hu
használata során technikai információk kerülnek rögzítésre
(például log fájlok formájában, melyek tartalmazzák a
Megrendelő IP címét, az időpontot, a meglátogatott oldal
URL-jét), mely személyes azonosításra nem használható, de
statisztikai célokat szolgál. A rendszer adatokat tárol a
Megrendelő számítógépén is úgynevezett sütik formájában
(cookie). A sütik a Megrendelő személyének azonosítására nem
alkalmasak, és a munkamenet idején élnek.
3. A megrendelt termékről
számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban
előírt módon és ideig tárolásra kerül.
4. Adatainak és felhasználói fiókjának törlését a rendszerből, módosítását bármikor írásban kérheti, de ettől független módon törölheti magát az esetlegesen hírlevélre feliratkozottak listájáról, anélkül hogy regisztrációja törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni vagy levélben, e-mailben, vagy a hírlevelek alján található "Leiratkozás" link segítségével is megteheti.
16. A Felelősség Korlátozása
1. A lyraprint.hu
Weboldalon való megrendelés feltételezi a Megrendelő részéről
az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és
elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre
és a lehetséges hibákra.
2. A Nyomda semmilyen módon
nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen
okból is következtek be:
• Az interneten
küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése,
véletlenszerű megváltozása.
• Bármilyen működési
hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Weboldal
akadálytalan működését és a megrendelés le adását.
• Bármilyen
meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs
vonalakon.
• Bármely nem
ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél -
függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában
érkezett -,de főleg bármilyen adat elvesztése.
• Bármely szoftver
nem megfelelő működése.
• Bármilyen
programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba
következményei.
3. A Nyomda nem felelős
semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami
a lyraprint.hu oldalhoz való csatlakozás, a lyraprint.hu
megtekintése miatt következett be.
4. Megrendelő teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve lyraprint.hu -ban történő közzétételéből eredő károkért. A Nyomda ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
17. Egyéb rendelkezések
1. Jelen szerződés 2019. január 1-től érvényes, a Megrendelő
és a Nyomda között e naptól létrejövő minden szerződésre.
2. Felek megállapodnak, hogy a jelen szerződéssel kapcsolatos
nyilatkozataikat egymással írásbeli formában közlik. Felek
írásbeli formának minősítik az e-mailen közölt nyilatkozatot
is, kivéve ha alappal feltételezhető, hogy az email tényleges
küldője nem azonos a feltételezett küldő személyével.
3. Felek a másik félhez postán továbbított ajánlott
küldeményeiket a feladástól számított 5. naptári napon belül
kézbesítettnek tekintik.
4. Felek, a jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a
Ptk. előírásait tartják irányadónak.
5. Felek az esetleges vitáikat megpróbálják elsősorban békés úton rendezni, amennyiben ez nem vezet eredményre, felek a jogvita eldöntésére kikötik, hogy a hatályos jogszabályok szerinti illetékességű Bírósághoz fordulnak vitájuk rendezése céljából.
Budapest, 2022. január 1.